Szybkie i zdrowe drugie śniadania

Drugie śniadanie bardzo często jest o wiele ważniejsze niż pierwsze. Niejednokrotnie to właśnie ono dostarcza nam pierwszych wartości odżywczych w ciągu dnia. Warto dbać o to, by było zdrowe i pyszne. Jak sprawić, by przygotowywanie drugich śniadań stało się naszą rutyną?

Śniadaniowe DIY

W zabieganym świecie coraz częściej zapominamy o tym, że pomiędzy daniami głównymi powinniśmy jeść posiłek, który dostarczy nam energii i odżywi mózg. Drugie śniadanie jest niezwykle ważne zarówno dla pracujących fizycznie, jak i umysłowo. Ogromnie ważne jest też drugie śniadanie przygotowywane dla naszych dzieci. Jednak z powodu braku czasu sięgamy po przekąski i drugie śniadania dostępne w sklepach. Gotowe kanapki, szybkie do przegryzienia batoniki, owocowe jogurty czy ciasteczka nie są jednak najlepszym pomysłem na codzienne odżywianie. Czym więc je zamienić, by naprawdę było zdrowo?

Lunchboxowa rewolucja

Świetną alternatywą dla kupnych drugich śniadań są lunchboxy. pudełkowa w ostatnim czasie podbija świat celebrytów i trenerów fitness. Nie ma jednak co ukrywać, że nie należą do najtańszych. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać ten wygodny sposób przechowywania do własnoręcznie przygotowanych drugich śniadań, które z powodzeniem zabierzemy w miejsca pracy i nauki.

5 przepisów na drugie śniadania idealnych do pracy lub szkoły

1.       Muffinki jajeczne z warzywami

To śniadanie idealnie smakuje zarówno na ciepło, jak i na zimno, dlatego warto przygotować je wieczorem i rozdzielić do pudełek dla całej rodziny! To od nas zależy, ile muffinek zalejemy w formie oraz jakie składniki włożymy do środka. Mogą to być podgotowane różyczki brokułów, papryka i cebulka pokrojone w kostkę, czarne i zielone oliwki, pieczarki, starta na grubych oczkach marchewka. Ograniczeniem jest wyłącznie twoja wyobraźnia! W zależności od ilości przygotowanych muffinek, roztrzepujemy w misce masę jajeczną z takiej samej ilości jaj. Przyprawiamy do smaku solą, pieprzem lub i ziołami. Wkładamy mieszanki warzywne do foremek a następnie zalewamy masą jajeczną. Wkładamy do piekarnika nagrzanego na 180 stopni na 20 minut.

2.       Zdrowy twarożek

Biały ser jest jednym z najzdrowszych źródeł białka, czyli budulca naszych mięśni. Warto jednak przygotować go po swojemu, zamiast kupować sztuczne twarożki do smarowania z dodatkami, w których bardzo często znajdują się śladowe ilości rzodkiewki czy ziół. Do przygotowanego własnoręcznie twarogu dodamy tyle dodatków, ile zapragniemy. Potrzebna będzie kostka twarogu naturalnego, najlepiej półtłustego oraz jogurt naturalny z jak najkrótszym składem (wystarczy mleko i kultury bakterii). Te dwa produkty mieszamy ze sobą i doprawiamy do smaku, a następnie dodajemy ulubione warzywa. Taki twaróg świetnie smakuje sam, ale możesz zjeść go z pełnoziarnistym pieczywem.

3.       Szybka sałatka z kaszą gryczaną

Ugotowanie kaszy gryczanej trwa nie więcej niż 15 minut. Wystarczy połączyć ją z pysznymi dodatkami, np. papryką w różnych kolorach, suszonymi pomidorami i serem fetą oraz posypać natką pietruszki, by powstała naprawdę wyjątkowa, smaczna i wartościowa przekąska, którą z przyjemnością zjesz na drugie śniadanie.

4.       Granola z jogurtem

Jeśli zdecydowanie wolisz śniadania na słodko, to z pewnością przypadnie ci do gustu domowa granola. Warto przygotować ją wcześniej i przechowywać w słoiku np. przez tydzień. Wystarczy, że podpieczesz w piekarniku naturalne płatki owsiane górskie z dodatkiem ulubionych orzechów i nasion, np. włoskich, które świetnie wpływają na koncentrację oraz pestki dyni – bogactwo cynku przydatne szczególnie, gdy ktoś z rodziny zmaga się z trądzikiem! Całość uzupełnij po upieczeniu o bakalie – suszoną żurawinę, morele lub śliwki. Taką gotową mieszankę zabierz w pojemniku do szkoły lub pracy, a następnie dokup w sklepie jogurt naturalny i zalej całość. Białko i zdrowe węglowodany w najlepszej, pysznej postaci.

5.       Zestaw sklepowy

Ostatnia propozycja to drugie śniadanie na dzień, w którym doba ma zdecydowanie za mało godzin. Zdrowy zestaw śniadaniowy możesz skomponować również wyłącznie ze zdrowych składników, jeśli tylko odpowiednio do tego podejdziesz. Co kupić? Prawdziwie ciemne pieczywo z pełnego ziarna, a do tego pełne mięsa kabanosy bez konserwantów. Świetnie sprawdzi się również jabłko czy pomarańcza.

Drugie śniadania są w naszej diecie niezwykle istotne. Warto przygotowywać je samemu z pełnowartościowych składników. Dzięki temu swoje , jak i zdrowie swoich bliskich zawsze będziesz mieć pod kontrolą! A nie ma nic lepszego od posiłku przygotowanego z sercem, nawet jeśli na szybko! Tych kilka prostych przepisów to jedynie początek wspaniałej przygody z lunchboxami, która z pewnością wciągnie każdego fana zdrowego gotowania.

Oceń ten post.

Podeślij znajomym!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Co to jest pilates?

Chcesz rozpocząć przygodę z aktywnością fizyczną, ale intensywny wysiłek nie jest dla ciebie? A może wracasz do sportu po kontuzji...

Zamknij