Przygotuj się na aktywną wiosnę!

Początek wiosny to nie tylko moment, w którym przyroda budzi się do życia, a pogoda zaczyna nam sprzyjać, ale też ostatni dzwonek dla spóźnionych z treningiem. Co roku to samo – obiecujesz sobie, że zaczniesz od 1 stycznia, ale zima nie sprzyja aktywności ani zdrowemu odżywianiu? W takim razie szykuj się na aktywną wiosnę! Tym razem zrobimy to skutecznie!

Zacznij od…teraz (nie od jutra!)

Mimo że do kalendarzowej wiosny pozostało jeszcze trochę czasu, za oknami już zaczyna robić się przyjemniej. Jednak nie ze względu na pogodę warto zacząć natychmiast. Wdrożenie nowych nawyków trwa około trzech tygodni. Naukowcy mówią nawet o magicznej granicy, która znajduje się właśnie na tym trzytygodniowym dystansie czasowym. Gdy ją przekroczysz, nawet nie zauważysz, że zdrowy nawyk właśnie wszedł ci w krew i trudno będzie się go oduczyć. Aby żyć potrzebujesz dwóch składników – zdrowego odżywiania oraz codziennej dawki ruchu (nie, wchodzenie po schodach z zakupami albo shopping się nie liczą). Jak więc przygotować się na aktywną wiosnę? Oto 5 przydatnych porad, które nie powinny sprawić ci problemu.

1.       Zacznij od picia wody

Wszystko wskazuje na to, że mimo ciągłego nagłaśniania sprawy, w dalszym ciągu mamy problemy z nawadnianiem organizmu. Szczególnie zimą, gdy nie chce nam się pić, zmagamy się z objawami niedoborów. Drażni cię przesuszona skóra? Pieką cię oczy i ciągle musisz zakrapiać je specjalnymi kroplami? A może jesteś apatyczny, rozdrażniony lub wiecznie zmęczony? Wszystkie te charakterystyczne sygnały są dają ci znak, że w organizmie brakuje wody. To naturalne, gdy zastępujemy ją gorącymi herbatami i mocną kawą dla obudzenia się. Jednak wraz z nadejściem cieplejszych dni warto przekonać się do regularnego picia wody, które przyspieszy twój metabolizm i pomoże skutecznie wchłaniać substancje odżywcze oraz wydalać to, co nie sprzyja zdrowiu. Jak to zrobić?

-codziennie rano przed śniadaniem wypijaj szklankę ciepłej wody z cytryną, która znakomicie pobudza trawienie i przygotowuje organizm na posiłki w ciągu dnia,

-kup sobie ładną butelkę lub bidon i przygotuj swoją smakową wodę, którą zabierzesz do szkoły lub pracy,

-zamiast deseru z masą kalorii zafunduj sobie od czasu do czasu pyszną, elektrolityczną wodę kokosową,

-częściej gotuj lekkie, wiosenne zupy na bazie wody i sezonowych warzyw. Mniam!

2. Rusz na powietrze

Zima jest świetną wymówką, żeby nie wychodzić z domu. Przylgnęło do nas to „chowanie się w ciepłym kocyku z kubkiem gorącego kakao”. Oczywiście jest to miłe i ma właściwości relaksujące, jednak na powietrzu jest wszystko to, czego potrzebujesz (o ile twoje miasto nie zmaga się właśnie ze smogiem). Spaceruj, wyjdź pobiegać, wymień samochód na lub hulajnogę, wydłuż czas trwania codziennych wyjść z psem. Każda aktywność, jaką podejmiesz, wpłynie korzystnie na sylwetkę, ale też same chęci do życia. W końcu za chwilę słońce stanie się tutaj częstszym gościem!

3.       Zrób porządek w lodówce i szafkach kuchennych

To normalne, że na wiosnę porządkujemy swoją szafę, wyrzucając z niej ciężkie buty, grube i płaszcze i wymieniamy je na lekkie i przyjemne w noszeniu ubrania. Analogicznie powinniśmy postąpić z lodówką i szafkami kuchennymi. Jeśli chcesz tej wiosny wdrożyć zdrowe nawyki żywieniowe, nie ma w twojej kuchni miejsca na chipsy, słodzone napoje, czekoladę (chyba, że z 70% zawartością kakao), wafelki, słodzone jogurty i inne świństwa, których składy wyglądają jak tablica Mendelejewa. Pozbądź się ich bez żalu i uzupełnij braki zdrowymi kolorami!

4.       Jedz więcej warzyw i owoców

Na początku ten punkt może sprawić ci dużo problemów, jeśli do tej pory w swojej diecie unikałeś ich jak ognia. Warzywa i owoce są jednak niezbędne do utrzymania pięknej sylwetki, ponieważ zawierają ogromną ilość błonnika niezbędnego do prawidłowego trawienia. Są też prawdziwym bogactwem witamin i mikroelementów, dzięki którym nie dosięgną cię takie dolegliwości, jak anemia czy wiosenne przeziębienie. Masz problem z warzywami i owocami?

-gotuj zupy! Wywar na zdrowych warzywach jest niezastąpiony nie tylko w chorobie,

-przyrządzaj smoothie i zdrowe soki – im więcej pysznych składników, tym zdrowiej,

-zamiast niezdrowej przekąski, zrób sobie chipsy warzywne z guacamole, salsą lub hummusem – to bogactwo witamin i składników odżywczych do chrupania podczas wciąż długich wieczorów.

5. Zmień myślenie na zdrowe

I najważniejsze, które właściwie powinno być pierwsze. Kluczem do aktywnego życia jest zawsze zmiana myślenia. Zdrowa i treningi to nie kary, lecz nagrody. Każdy posiłek przygotowany na bazie korzystnych dla funkcjonowania organizmu składników to dar od ciebie dla siebie. Każdy jest możliwością przekraczania własnych granic i rozładowania negatywnych emocji, wyzbycia się stresu. Podchodź do zdrowego trybu życia z radością, a utrzymanie świetnej linii nie sprawi ci żadnych problemów!

Oceń ten post.

Podeślij znajomym!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Dla kogo crossfit?

Choć crossfit na początku cieszył się sporą popularnością wśród służb mundurowych, z czasem stał się niezwykle popularny również wśród osób...

Zamknij