Jak przetrwać upał?

Za kilka dni oficjalnie rozpoczniemy kalendarzowe lato. Czas urlopów, wakacyjnych przygód, ciepłych wieczorów i okazji do podejmowania aktywności w terenie to jest to, co wszyscy kochamy najbardziej. Jednak okres letni ma też swoje ciemne strony. Upały. Jak się na nie przygotować i jak je przetrwać? Oto kilka sprawdzonych sposobów.

1.       Przewiewne ubrania

Upał staje się do zniesienia, gdy mamy na sobie dobrze wentylujące ubrania. Nie zawsze jednak możemy pozwolić sobie na noszenie mocno wyciętej sukienki czy krótkich spodenek. Dlatego warto wiedzieć, że nie krój, lecz materiał ma tu największe znaczenie! W trakcie pracy obowiązują cię zasady dress code’u? Musisz chodzić w garniturze lub chociażby koszuli i spodniach lub ołówkowej spódnicy? Niezależnie od tego, jakie typy ubrań masz na sobie, upał da się znieść, jeśli są to przewiewne tkaniny. Przy zakupach rzeczy letnich kieruj się więc przede wszystkim informacjami na metkach – im więcej naturalnej bawełny czy lnu, tym lepiej! Odstaw na bok poliester i wiskozę, które mogą sprawiać, że będziesz mocniej się pocić.

2.       Woda życia niezbędna przy upale

Nie jest to zbyt odkrywcze, a mimo to wciąż zapominamy o piciu odpowiedniej ilości wody, szczególnie gdy siedzimy w klimatyzowanym pomieszczeniu i nie jest nam aż tak gorąco. Niezależnie od tego, jak się czujemy, picie wody jest konieczne! W trakcie upalnych dni tracimy jej z potem o wiele więcej, dlatego warto często uzupełniać jej poziom. Nie możesz się przyzwyczaić do regularnego popijania wody w ciągu dnia? Sprawdź nasze sposoby na to, jak pić więcej wody!

3.       Aktywność ruchowa niewskazana

Lato to świetny czas na podejmowanie różnego typu aktywności fizycznych w terenie. , jazda na rowerze, nordic walking – wszystkie dyscypliny sportowe zyskują zupełnie inny wymiar, gdy możesz ćwiczyć je na świeżym powietrzu. Jednak w upalne dni lepiej unikać wysiłku fizycznego w ciągu dnia. Chcesz zafundować sobie naprawdę przyjemny w terenie? Wykonaj go o poranku lub tuż przed zmrokiem – powietrze jest wtedy chłodniejsze, a napromieniowanie mniej dotkliwe. Jeśli musisz wykonać trening w ciągu dnia, to pamiętaj o zabraniu ze sobą wody lub napoju izotonicznego oraz… nakryciu głowy.

4.       Chroń głowę przed słońcem

Latem lekarze i media biją na alarm. Udar słoneczny nie jest legendą, którą straszy się ludzi, lecz realnym zagrożeniem dla naszego zdrowia i życia. Dlatego jeśli zamierzasz spędzić czas na powietrzu w godzinach przed- i popołudniowych, to koniecznie weź ze sobą nakrycie głowy. Sprawdzą się tu świetnie czapki z daszkiem, ale także słomkowe kapelusze – w zależności od twojego stylu i typu aktywności.

5.       Na dobry sen

Przegrzany w ciągu dnia organizm warto odpowiednio regenerować. A nie jest tajemnicą, że najlepszą regeneracją jest sen. Jak jednak zadbać o jego jakość w trakcie gorących dni? Przede wszystkim zmień swoją pościel na letnią, a jeśli to koniecznie to zrezygnuj z kołdry na rzecz koca. Przed snem lub nawet przez całą noc możesz mieć uchylone okno w sypialni, dzięki czemu temperatura w pokoju będzie idealna do snu. Dodatkowo tuż przed położeniem się do łóżka warto ochłodzić organizm poprzez ziołowy napar, na przykład z melisy, mięty czy rumianku. Nie pij jednak świeżo zaparzonej herbaty, lecz odczekaj chwilę, aż ostygnie!

Sposoby na przetrwanie upałów już niedługo będą nam bardzo potrzebne, dlatego warto już dziś odpowiednio się do tego przygotować. Kompletuj letnią garderobę z głową, zainwestuj w przewiewną czapeczkę i bidon na wodę oraz planuj sen i aktywność fizyczną we właściwych porach.

Oceń ten post.

Podeślij znajomym!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Sportowa garderoba na lato

Wakacyjne wyjazdy, weekendowe wycieczki z plecakiem, wypady rowerowe i inne letnie szaleństwa napawają optymizmem i przywołują na myśl najmilsze z...

Zamknij