Jak pić więcej wody? 5 sposobów

O tym, że każdy człowiek potrzebuje wypić każdego dnia co najmniej dwa litry wody, wiedzą wszyscy. Czy jednak choć w najmniejszym stopniu udaje nam się zrealizować plan? Latem z pewnością idzie nam lepiej, tylko dlaczego wciąż zmagamy się z przesuszeniem skóry, problemami trawiennymi czy uczuciem gorąca? Dziś kilka sposobów na to, jak wypijać w ciągu dnia więcej wody, a zarazem zadbać o swoje , wygląd i lepsze samopoczucie! Spokojnie – to będzie szybkie, łatwe i naprawdę przyjemne.

1.       Zacznij dzień od wody

Zdecydowana większość zabieganych ludzi wypija rano filiżankę kawy lub herbaty. Tymczasem legendarna szklanka wody z cytryną nie jest mitem! Wręcz przeciwnie. Po pierwsze od rana nawadniamy swój organizm. Po drugie przygotowujemy go do spożycia pierwszego posiłku. Spraw, by szklanka wody o poranku stała się twoim rytuałem, a z pewnością odczujesz różnicę w postaci lepszego, sprawniejszego trawienia, pobudzenia do życia oraz nawodnienia.

2.       Urozmaicaj swoją szklankę z wodą

Niewątpliwie nie raz rzuciły ci się w oczy piękne inspiracje z Instagrama lub Pinteresta, na których widnieją wody ze wszystkimi możliwymi dodatkami. Ludzie wrzucają do swoich szklanek z wodą naprawdę wszystko, co wpadnie im w ręce – od standardowej cytryny i mięty, przez truskawki, borówki czy plasterki ogórka. Czy to słuszne? Jak najbardziej! Przede wszystkim wielu z nas nie przepada za smakiem wody saute. Przyczyn może być wiele. Jedną z nich jest fakt, że każda woda smakuje nieco inaczej i warto poszukać takiej firmy, której woda będzie nam odpowiadać. Jednak nawet zmiana marki może nie pomóc zagorzałym sokoholikom. Potrzebujesz do picia czegoś o wyrazistym smaku? Czegoś owocowego? Zamiast sięgać po wodę smakową ze sklepu, która składa się w ogromnej części z… cukru, przyrządź własną, domową mieszankę! Dodawaj do wody to, co lubisz. Cytrusy i odrobina mięty przemienią wodę w magiczną lemoniadę. Kawałki imbiru nadadzą jej charakterystycznego, lekko ostrego smaku, a zarazem przyspieszą trawienie! To nie tylko wygląda ładnie, ale też smakuje wybornie.

3.       Kup sobie ładne naczynie na wodę

To banał, ale często jest bardzo skuteczną metodą na picie w ciągu dnia większej ilości wody. Szczególnie, jeśli jesteś estetą, który kocha piękne przedmioty, a sposób podawania potraw ma dla ciebie duże znaczenie, to takie naczynie może okazać się bardzo pomocne. Wybór w sklepach jest ogromny! Świetne są nowoczesne butelki z filtrem, do których możesz wlać wodę prosto z kranu, a butelka sama ją oczyści, by była zdatna do picia. Przy aktywności fizycznej najlepiej sprawdzi się funkcjonalny bidon, a gdy spędzasz dzień z rodziną możesz przygotować piękne, kolorowe słoiczki z wodą smakową lub duży dzban, z którego każdy może nalać sobie, kiedy tylko zapragnie! Fantastycznym rozwiązaniem jest też ładna butelka na wodę, którą możesz zabrać ze sobą do pracy. Dzięki temu z pewnością nie zapomnisz, że powinieneś pić!

4.       Przemycaj wodę w posiłkach

Gdy mówi się o piciu wody na co dzień, rzadko wspomina się o tym, że do wypijanej ilości zaicza się również ta woda, którą zjedliśmy wraz z posiłkami. Wiosna i lato to przecież fantastyczna okazja do tego, by jeść więcej zup! Aromatyczne chłodniki, lekkie buliony, zupa z botwinki czy ze szczawiu to fantastyczne źródła witamin i składników odżywczych, które jednocześnie zawierają w sobie spore ilości wody właśnie.

5.       Mokre przekąski

Lato to również sezon na wspaniałe, wodniste owoce, które możesz spożywać w ramach przekąski na słodko. Miej w lodówce zawsze świeżego arbuza lub melona. Rozkoszuj się też smakiem ogórków, które zawierają mnóstwo H2O i można z nich przyrządzić absolutnie fenomenalny w smaku przysmak w postaci małosolnych!

Człowiek składa się z wody i aby dobrze funkcjonować potrzebuje wody, która przemyci substancje odżywcze z pożywienia do wszystkich tkanek i narządów. Woda odżywia od wewnątrz naszą skórę, włosy i , a także sprawia, że czujemy się lżejsi, bo szybciej trawimy. Czy potrzebujesz więcej powodów, by pić jej więcej w ciągu dnia? Dzięki tym prostym sposobom z pewnością nie będzie to trudne!

Oceń ten post.

Podeślij znajomym!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Poradnik rowerzysty – część II

Pogoda nas rozpieszcza i wszystko wskazuje na to, że w weekend z powodzeniem możemy wskoczyć na rower. Dlatego z pewnością...

Zamknij