Fit Wielkanoc – czyli jak przetrwać święta?

Rodzinne świętowanie to zawsze ogromne wyzwanie dla wszystkich pozostających na diecie. Jeśli do tej pory nie udało ci się przekonać członków rodziny do aktywnego trybu życia oraz zmiany nawyków żywieniowych, to z pewnością stanie przed tobą suto nastawiony stół oraz babcia, która zawsze namówi na dodatkowy kawałek serniczka. Co jednak zrobić, gdy chcemy pozostać i nikomu nie sprawić przykrości? Oto kilka przydatnych porad, które sprawdzą się podczas nadchodzącej Wielkanocy!

1.       Włóż do koszyczka zdrowe produkty i podziel się nimi w trakcie śniadania

Nie ulega wątpliwości, że pewne świąteczne tradycje powinny zostać zachowane. Jedną z nich jest święcenie pokarmów, które następnego dnia spożyjemy w trakcie śniadania. Nikt nie powiedział jednak, że nie możemy włożyć do koszyczka wyłącznie zdrowych, naturalnych produktów, które sprawią, że od samego rana będziemy czuć się dobrze. Zamiast szynki z supermarketów warto zainwestować w wędzony schab od lokalnego producenta, do którego nie dodaje się chemii. Jeśli chodzi o kiełbasy, możesz wybrać tę o najlepszym składzie – w grę wchodzi wyłącznie ta o dużej zawartości mięsa (najlepiej powyżej 90%) bez dodatku białka sojowego oraz ogromnej ilości konserwantów. Postaw również na ciemny lub pełnoziarnisty chleb, który fantastycznie smakuje z pysznymi wędlinami. Tarty chrzan oraz z wolnego chowu to czysta przyjemność dla naszego organizmu, dlatego z pewnością możesz je jeść w dużej ilości! Wysokojakościowe produkty spożywcze są nie tylko fit, ale przede wszystkim zdrowe! Dlatego jest to najlepsze, co możesz dać swojej rodzinie.

2.       Rozplanuj posiłki z małym zapasem

Na co dzień jesz posiłki pięć razy dziennie w równych odstępach czasowych z obliczoną kalorycznością? W będzie o to naprawdę trudno, szczególnie jeśli pół dnia spędzisz za suto zastawionym stołem w rodzinnym gronie. Nawet jeśli organizm już nie może, oczy wciąż są nienasycone i często sięgamy po dodatkowe porcje, mimo że wcale nie jesteśmy głodni! Jest na to złota rada. Zaplanuj swoje posiłki zgodnie z ustalonym rytmem dnia. Postanów sobie, że spróbujesz wszystkiego, na co będziesz miała ochotę, jednak rób to małymi łyżkami. Każde danie może trafić na talerz w odpowiedniej dla ciebie ilości. Jeśli poczujesz, że chcesz wziąć dokładkę, mimo że twój brzuch jest już pełny, wstań od stołu i zrób sobie małą wycieczkę do toalety lub na świeże powietrze. Ciężkość poruszania się udowodni ci, że to tylko chwilowa zachcianka, która może zakończyć się przejedzeniem!

3.       Upiecz własne fit ciasto

Jednym z największych wyzwań w trakcie świąt są dla nas słodycze, które właśnie w te dni potrafimy zajadać na śniadanie, obiad i kolację. Taka dawka cukru jest nie tylko bardzo tucząca, ale przede wszystkim niezdrowa dla organizmu. Pamiętaj, że w kupnym serniku cukier sypie się szklankami zarówno do ciasta, jak i masy serowej, a następnie hojnie polewa się ciasto lukrem, czyli rozpuszczonym w wodzie cukrem. Dlatego o wiele lepiej jest upiec ciasto samemu! W zdrowej wersji możesz wybrać najlepszy ser naturalny, w którego składzie znajdzie się zaledwie kilka składników, zamiast cukru możesz postawić na lub miód, a zamiast mąki pszennej, która fatalnie wpływa na sylwetkę, zdecydować się na mąkę gryczaną czy kokosową. Znajdź swój przepis na fit ciasto, a następnie spakuj je na wynos i zabierz ze sobą na rodzinne świętowanie. Jestem pewna, że rodzina zachwyci się smakiem i nie uwierzy, że ciasto zostało przygotowane bez cukru i glutenu!

4.       Popijaj napar z mięty

W święta trudno zrezygnować z pysznych mięs, dań obiadowych czy żurku. Taka ilość tłustych potraw może być dla ciebie bardzo trudna do strawienia, jeśli na co dzień jadasz tylko ryby, indyka i kurczaka oraz warzywa. Dlatego warto wspomóc układ pokarmowy w działaniu i już podczas deseru poprosić o kojący napar z mięty, który załagodzi stan trudności z trawieniem.

5.       Weź rodzinę na spacer

Niezależnie od tego, ile zjesz i jaka będzie pogoda, warto przeżyć święta choć w minimalnym stopniu w sposób aktywny! Zatem rusz się zza stołu i zaproponuj spacer po okolicy. Nawet jeżeli za cel obierzecie lodziarnię, organizm ucieszy się z dawki ruchu, jaką mu zapewnisz. Jeśli na co dzień pozostajesz bardzo aktywna, to z pewnością potrzebujesz odrobinę rozruszać kości również w świąteczne dni.

Tych kilka dni świąt to wspaniała okazja do zarażenia bliskich zdrowym podejściem do zdrowego trybu życia, zatem przemycaj na stół zdrowe wersje popularnych ciast czy wędliny z dobrych źródeł. Wiele osób wciąż dziwi fakt, że „na diecie” możesz jeść absolutnie wszystko, jednak w rozsądnie dobranych ilościach. Wielkanoc będzie tego najlepszym dowodem!

 

Oceń ten post.

Podeślij znajomym!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
5 porannych rytuałów, które obudzą lepiej niż kawa

Poranki nie należą do najłatwiejszych pór dnia, szczególnie jeśli nie jesteś typem rannego ptaszka. Czym ratować się, gdy ciało odmawia...

Zamknij