Dieta dla zdrowej cery

Wypryski, egzemy, cienie pod oczami, złuszczający się naskórek, zaskórniki, rozszerzone pory, przebarwienia, sucha, poszarzała lub ziemista. Z tymi problemami zmaga się na co dzień każda z nas. Jak sobie radzić? Kupować drogie kremy i serum? Wybrać się do kosmetyczki? A może poszukać przyczyny?

Dieta a problemy skórne

Najnowsze badania naukowe donoszą, że związek pomiędzy występowaniem trądziku a dietą jest bardzo wyraźny. Jak się okazuje, to samo dotyczy wielu innych problemów skórnych. Bardzo często zamiast leczyć przyczynę, sięgamy po kosztowne terapie kosmetykami, które może i dbają o skórę z zewnątrz, jednak nie pomagają na dłuższą metę. Nawet świetnie dobrane, najwyższej klasy preparaty nie posłużą nam tak, jakbyśmy sobie tego życzyli, jeśli problemy naszej skóry wynikają z wnętrza. Co więcej, takie bezustanne maskowanie sprawy, może sprawić, że zignorujemy poważny symptomy świadczące o tym, że z naszym organizmem dzieje się coś złego.

Skóra woła S.O.S!

Dbasz o higienę? Regularnie zmywasz makijaż dwuetapowo? Wymieniłaś w kosmetyczce wszystkie produkty na te dla alergików? A może próbowałaś już wszystkich możliwości przy walce z trądzikiem, ale mimo wszystko zły stan skóry wciąż się utrzymuje? Jeśli na choć jedno z tych pytań odpowiedziałaś pozytywnie, ale twoje problemy skórne nie znikają, istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że przyczyna tkwi głębiej, a dokładniej – w diecie lub zaburzonej gospodarce hormonalnej. Wszelkie niedoskonałości pojawiające się na cerze są jej wołaniem o pomoc. Może więc czas wybrać się do lekarza? Albo chociaż zmienić nawyki żywieniowe?

Wiedz, że coś się dzieje

Kobiety to mistrzynie maskowania. Opanowałyśmy triki makijażowe do perfekcji, a takie wyraźnie niepokojące oznaki, jak cienie pod oczami, przesuszona skóra czy wypryski, stały się dla nas wrogami, których trzeba na skórze unicestwić z pomocą korektora. A gdyby tak magicznym sposobem pozbyć się ich wszystkich, a dodatkowo ustrzec się przed procesami starzenia? Nic nie stoi na przeszkodzie, dlatego jeśli:

-zmagasz się z uporczywym trądzikiem,

-masz cerę naczynkową, która mocno się czerwieni,

-walczysz z sińcami i dołkami pod oczami,

-często dotykają cię alergie skórne, egzemy, obszary przesuszenia,

To znak, że coś się dzieje i że warto zacząć działać z dietą dla cery!

Jak działać?

Pierwszym krokiem w kierunku zdrowej cery będzie wyczyszczenie sposobu odżywiania z wszystkich negatywnie wpływających na nasz organizm składników. Są nimi przede wszystkim rafinowane cukry (szkodliwe nie tylko dla cery, ale też figury i zębów), alkohol (fatalnie wpływa na wątrobę, a ta jest głównym organem, który oczyszcza organizm z toksyn) oraz , który faktycznie lepiej wyeliminować przy problemach skórnych. Produkty takie, jak gotowe batoniki, ciasta z użyciem cukru, pizza, jedzenie z fast-foodów, duże ilości kawy i alkoholu to najwięksi wrogowie pięknej skóry. Jeśli chcesz uchronić się przed wystąpieniem problemów z cerą, to najlepiej będzie zminimalizować ich obecność w diecie.

Co jeść, a czego nie jeść?

Jednak wyeliminowania złych składników z diety zdecydowanie nie wystarczy, by uzyskać widoczne rezultaty. Nawet jeśli wydaje ci się, że odżywiasz się zdrowo, bo nie jesz fast-foodów, gardzisz słodyczami, a najbardziej smakują ci domowe posiłki, to twoja skóra może cierpieć ze względu na niedobory. W naszej diecie dla cery nie może zabraknąć cennych składników odżywczych, obecnych w poszczególnych pokarmach.

Witaminy i minerały – pokarm dla cery

Istnieje mnóstwo składników naturalnych o działaniu przeciwstarzeniowym, ale najpierw powinniśmy się skupić na zwalczaniu obecnych na naszej cerze problemów. Dlatego niezależnie od tego, jaka jest twoja przypadłość, nie zapominaj o:

-witaminie A – to jedna z najważniejszych witamin dla naszej skóry, która pomaga zachować ją gładką i w zdrowym kolorycie na długo, a dodatkowo zapewnia wsparcie naszym oczom. W diecie znamy ją jako beta-karoten, czyli składnik takich produktów, jak marchewka, burak czy batat.

-witaminie C – popularne w ostatnim czasie stały się sera i kompleksy z wysoko stężoną witaminą C, które gwiazdy nakładają sobie na twarz, by ją odżywić i zapewnić rozjaśnienie jej kolorytu. Jednak o wiele lepiej działa dostarczanie jej do organizmu od wewnątrz! Produkty bogate w witaminę C to przede wszystkim czerwona papryka i cytryna.

-witamina K – twój problem to nieznośne sińce pod oczami, których nie sposób pozbyć się nawet przy pomocy najlepszych kremów? Przyczyną jest brak żelaza i witaminy K odpowiedzialnej za krążenie krwi i jej krzepnięcie. Umacnia ona naczynia krwionośne, dzięki czemu skóra pod oczami, która jest prawie przeźroczysta, wygląda o wiele zdrowiej. Witaminę K znajdziesz we wszystkim, co zielone, czyli szpinaku, jarmużu, natce pietruszki czy brokułach.

-witamina D – zimą trudno o stały dopływ tej witaminy, ze względu na to, że słońce towarzyszy nam rzadko. Niedobór tego mikroskładnika dotyczy prawie wszystkich. Dlatego warto włączyć suplementację oraz pić tran!

-magnez i witaminy z grupy B – czyli lekarstwa na stres. Nie ma co ukrywać, że niepokój i stres to cisi zabójcy naszej skóry. Trudno jednak wyeliminować ich ze swojego życia, a jedynym lekarstwem nie są wcale techniki relaksacyjne, ale witaminy z grupy B oraz magnez, który często wypłukujemy sobie, pijąc duże ilości kawy! Znajdziesz je w samych przyjemnych dla duszy pokarmach – gorzkiej czekoladzie, kakao, bananach czy orzechach włoskich.

-zdrowe tłuszcze i kwasy tłuszczowe – w kosmetykach coraz częściej stosuje się olej z orzechów makadamia czy olejek migdałowy. To prawdziwe odżywki dla naszych włókien kolagenowych, które jednocześnie dbają o inne narządy w ciele. Dlatego zamiast chrupać chipsy nasączone w niezdrowym oleju, spróbuj przekąsek w postaci orzechów włoskich, migdałów czy orzechów nerkowca. Odżywczym źródłem zdrowego tłuszczu jest też owoc awokado!

-cynk – tę nazwę zna każdy, kto zmaga się z trądzikiem. Bardzo często stosuje się wtedy pastę cynkową, która wysusza i zabija bakterie. Warto jednak zadziałać cynkiem również od wewnątrz. A jego najlepszym źródłem są pestki dyni! Niskokaloryczne i bardzo zdrowe.

Zdrowa woda

W całym zamieszaniu dotyczącym zdrowia cery przez stosowanie odpowiedniej diety, nie zapominajmy o podstawowym jej składniku, jakim jest woda. Choć jej spożywanie wydaje się proste, bardzo często jest na ostatnim miejscu naszej prywatnej piramidy żywienia. Jednak picie wody również zimą sprawi, że nasza skóra będzie odpowiednio nawilżona!

Oceń ten post.

Podeślij znajomym!

One thought on “Dieta dla zdrowej cery

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak nosić legginsy?

Są wygodne, łatwe do zakładania, wytrzymałe, a na dodatek wyszczuplają nogi. Trudno nie kochać legginsów, szczególnie wtedy, gdy moda sportowa...

Zamknij