5 porannych rytuałów, które obudzą lepiej niż kawa

Poranki nie należą do najłatwiejszych pór dnia, szczególnie jeśli nie jesteś typem rannego ptaszka. Czym ratować się, gdy ciało odmawia posłuszeństwa, a powieki opadają ze zmęczenia? Dzbankiem mocnej, czarnej kawy, zieloną herbatą czy zimnym prysznicem? Oto pięć sprawdzonych sposobów na to, by nie tylko budzić się z łatwością, ale też polubić poranki!

1.       Orzeźwiający spacer

Nic nie działa rano na organizm lepiej, niż dopływ świeżego powietrza! Po nocy spędzonej pod ciepłą kołdrą warto zmienić otoczenie, a także pobudzić ciało do głębszego, intensywniejszego oddychania. Potrzebujesz dowodów? Wyjdź na spacer chociaż raz i zobacz, w jakich świetnych humorach są ludzie, którzy już o bardzo wczesnych godzinach spacerują z psami! Jeśli ktoś stosuje ten rytuał od dłuższego czasu, zdążył się nie tylko do niego przyzwyczaić, ale też po prostu go polubić. Jeśli nie posiadasz czworonoga, postanów sobie, że codziennie rano przespacerujesz się po świeże pieczywo do osiedlowej piekarni. Nie musisz się malować, czesać ani specjalnie stroić, w końcu to tylko spacer po okolicy, który ma pozytywnie wpłynąć na twoje samopoczucie w ciągu dnia.

2.       z rana

Niektórzy biegacze twierdzą, że nie ma nic lepszego od porannego joggingu, który wprawia ciało w ruch i powoduje wyrzut endorfin. To rzeczywiście prawda, jednak nie każdy może sobie pozwolić na to, by przed pracą ruszyć na siłownię lub na godzinny trening w okolicy. Jeśli nie masz takiej możliwości, zafunduj sobie kilkuminutowy rozruch. Na początku poprzeciągaj się w łóżku, by rozprostować kości i wydłużyć mięśnie. Później wstań, zrób kilka przysiadów, podskoków, pajacyków czy pobiegaj w miejscu. Twój umysł zrozumie, że czas obudzić się z letargu, a twoje ciało energiczniej wejdzie w nowy dzień!

3.       Ulubiony koktajl z dodatkiem imbiru

Nie wyobrażasz sobie poranka bez filiżanki pysznej, aromatycznej kawy? A może warto czasami wymienić ją na coś, co ma piękny wiosenny kolor, a zarazem jest bombą witaminową? Wypróbuj zdrowych, energetycznych koktajli z dodatkiem imbiru, który fantastycznie działa na organizm! Zimą możesz pić napar z jego korzenia, a latem dodawaj go do mieszanek z truskawkami, świeżymi malinami, pomarańczami i wszystkim, na co tylko masz ochotę!

4.       Zacznij dzień od dobrych myśli

Większość z nas ma w zwyczaju tuż po przebudzeniu myśleć o tym, ile danego dnia czeka ich trudności. Jeśli masz stresującą pracę lub piętrzącą się listę obowiązków, to z pewnością trudno ci uwolnić się od nich również z rana. To duży błąd, bo nie tylko zniechęcamy się do wstania z łóżka, ale też od rana nastawiamy negatywnie. Dlatego zrób postanowienie – rano tylko dobre myśli! Przestań galopować przez swój plan dnia z oznaczeniem wszystkiego czerwoną kropką „do zrobienia na wczoraj”. Pomyśl o przyjemnościach, które czekają cię w ten dzień. Może po pracy zjesz pyszny, zdrowy obiad w towarzystwie rodziny? Może wybierzesz się na popołudniową sesję treningową? Postaraj się każdego ranka wymienić trzy rzeczy, które tego dnia przyniosą ci radość! To również świetna motywacja, by rzeczywiście fundować sobie codziennie małe przyjemności!

5.       Dbaj o nastrój poranków

Wypita w biegu kawa? Maskara, która ląduje w oku, gdy chcesz za szybko się pomalować? I ten nieznośny, codzienny dylemat – znowu nie masz się w co ubrać? Poranki wcale nie muszą tak wyglądać, szczególnie jeśli właśnie przez tą dramatyczną wizję trudno ci podnieść się z łóżka. Zaplanuj poranek tak, by sprawiał ci radość! Połóż się spać odpowiednio wcześnie, by rano zdążyć w spokoju zjeść pożywne śniadanie, wypić ulubiony napój, a nawet przytulić się do ukochanej osoby! Humor mogą poprawić nawet drobne rzeczy takie, jak posiłek podany w przepięknej zastawie, uśmiech współlokatorów albo dźwięki ulubionej muzyki. Oprawa ma ogromne znaczenie, dlatego warto o nią zadbać.

Mimo że wielu ludzi wciąż marzy o wstawaniu po dwunastej, w dorosłym życiu trudno uniknąć poranków. Nie muszą one jednak być najbardziej znienawidzoną porą dnia. Wystarczy trochę starań, by rano stało się czymś, co nie tylko możesz znieść, ale wręcz przeżywać z przyjemnością!

5 porannych rytuałów, które obudzą lepiej niż kawa
5 (100%) 1 vote

Podeślij znajomym!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak polubić bieganie

Wiosna to najgorętszy sezon biegowy w ciągu całego roku. Jeśli nie udało ci się zmobilizować zimą, czujesz się ociężały i...

Zamknij